Image

Gemeente Ede beter bereikbaar met VAMO oplossing Telecats en T-Mobile

De gemeente Ede voert het mobiel-tenzij-principe. Medewerkers werken steeds vaker plaats- en tijdonafhankelijk en krijgen daarom een mobiel met abonnement van de gemeente. Telecats en T-Mobile hebben de vaste en mobiele telefonie functioneel met elkaar geïntegreerd. Door de geïntegreerde oplossing met terugval mogelijkheden, presence informatie en centrale bereikbaarheidrapportage kan de gemeente Ede beter sturen op de bereikbaarheid van medewerkers in front- en backoffice.

Image

Gemeente Ede beter bereikbaar met VAMO oplossing Telecats en T-Mobile

De gemeente Ede voert het mobiel-tenzij-principe. Medewerkers werken steeds vaker plaats- en tijdonafhankelijk en krijgen daarom een mobiel met abonnement van de gemeente. Telecats en T-Mobile hebben de vaste en mobiele telefonie functioneel met elkaar geïntegreerd. Door de geïntegreerde oplossing met terugval mogelijkheden, presence informatie en centrale bereikbaarheidrapportage kan de gemeente Ede beter sturen op de bereikbaarheid van medewerkers in front- en backoffice.

Vast Mobiel integratie

Het verhogen van efficiency in alle bedrijfsprocessen – dus ook bij klantcontact – heeft veel aandacht bij PGGM. Het sneller herkennen van een deelnemer aan de telefoon – voordat deze wordt doorverbonden naar een medewerker – draagt daar aan bij en stond al enige tijd op het verlanglijstje.

Deelnemers hebben vaak hun klantnummer niet bij de hand. Het inspreken van de postcode en het huisnummer is een relatief eenvoudige en tevens betrouwbare methode om te weten wie je aan de lijn hebt. Als de medewerker het gesprek vervolgens aanneemt, wordt de klantkaart in CRM automatisch geopend.

Image

Presence en agenda beheer

Gebruikers van het systeem kunnen, voordat zij een gesprek naar een collega opzetten, zien of deze persoon in gesprek is en of deze persoon een afspraak heeft. Of de initiator er alsnog voor kiest om een gesprek op te zetten is natuurlijk aan hem of haar. De presence informatie wordt centraal bijgehouden door de zogenaamde presence service. Het systeem is verder gekoppeld aan de Exchange omgeving van de gemeente, die bevraagd kan worden om te bepalen of een gebruiker op het huidige tijdstip een agenda afspraak heeft. Vanuit de presence service wordt deze informatie opgevraagd op het moment dat een gebruiker de status van een andere gebruiker opvraagt.

User Desktop voor medewerkers

User Desktop voor medewerkers

Het systeem is eenvoudig van opzet. De gebruikersinterface is opgebouwd uit verschillende panels waarmee de medewerkers zelf gemakkelijk hun eigen persoonlijke bereikbaarheid met doorschakelinstellingen, nummerweergave en het telefoonboek met click2dial kunnen instellen.

Bereikbaarheid backoffice

Goede bereikbaarheid en klantvriendelijkheid van een organisatie wordt niet alleen bepaald door een goed georganiseerd Klant Contact Center (KCC). Als klanten worden doorverbonden naar de backoffice, dan zijn ook medewerkers daar medeverantwoordelijk voor de juiste klantbeleving. Bij veel organisaties zien we dat het doorverbinden vanuit het KCC naar een backoffice niet soepel gaat. Door de geïntegreerde VAMO oplossing met goede rapportage kan de gemeente Ede beter sturen op de bereikbaarheid van medewerkers in front en backoffice.

Deel dit bericht