Image
Image

Terugbelafspraken bij de gemeente Súdwest-Fryslân

De gemeente Súdwest-Fryslân maakt gebruik van de module “terugbellen op afspraak” van Telecats. Zij is daarmee de eerste gemeente die gebruik maakt van deze KCC module.

Patrick Witteveen, projectleider namens de gemeente SWF:
“De invoering van deze KCC oplossing is in een uitstekende samenwerking met Telecats verlopen. Snel reageren op vragen en proactief en sterk oplossingsgericht meedenken zijn kenmerken van de relatie zoals wij die ervaren hebben. De reacties van onze inwoners zijn zeer positief omdat ze zelf kunnen aangeven wanneer ze willen worden terug gebeld en niet zelf opnieuw hoeven te bellen”

Image

De “terugbellen op afspraak” module beantwoordt tijdens drukte op het KCC van de gemeente SWF de gesprekken van inwoners met de meldtekst: “Het spijt ons maar vanwege…… zijn al onze medewerkers in gesprek.”

De inwoner krijgt vervolgens de keuze uit 3 tijdstippen waarop een medewerker van de gemeente SWF de inwoner zal terug zal bellen. Hiertoe werkt het systeem met “mandjes”, waarin binnen een bepaalde periode een instelbaar maximaal aantal terugbelafspraken kan worden geregistreerd.
Door gebruik te maken van deze module weet de gemeente SWF zeker dat alle terugbelafspraken zullen worden nagekomen.

Image

De “terugbellen op afspraak” module beantwoordt tijdens drukte op het KCC van de gemeente SWF de gesprekken van inwoners met de meldtekst: “Het spijt ons maar vanwege…… zijn al onze medewerkers in gesprek.”

De inwoner krijgt vervolgens de keuze uit 3 tijdstippen waarop een medewerker van de gemeente SWF de inwoner zal terug zal bellen. Hiertoe werkt het systeem met “mandjes”, waarin binnen een bepaalde periode een instelbaar maximaal aantal terugbelafspraken kan worden geregistreerd.
Door gebruik te maken van deze module weet de gemeente SWF zeker dat alle terugbelafspraken zullen worden nagekomen.

Wat levert het op

  • Gemeente is altijd bereikbaar, ook in de piek

  • Afhandeling van terugbel afspraken is geborgd

  • Optimale benutting van daltijden door spreiding

  • Klant hoeft niet zelf opnieuw te bellen

  • Klant kiest het terugbelmoment

Deel dit bericht