Image
 

Webhelp en Telecats nieuwe partners in publieksvoorlichting

De Dienst Publiek en Communicatie (DPC) is namens alle departementen en uitvoeringsorganisaties van de Rijksoverheid verantwoordelijk voor de 1e lijns contacten met publiek en professionals. Omdat het contract met de huidige leverancier begin 2019 afloopt, is DPC door middel van een Europese Aanbesteding op zoek gegaan naar een partner die de publieksvoorlichting de komende jaren verder gaat professionaliseren. Na een intensief traject kwam Webhelp als duidelijke winnaar naar voren. Vanaf 1 februari 2019 gaat Webhelp de publieksvoorlichting voor DPC uitvoeren via telefoon, e-mail, Twitter en WhatsApp.
Partner in publieksvoorlichting

Erik den Hoedt, Directeur Dienst Publiek en Communicatie: “We waren op zoek naar een partner die het belang van de burger te allen tijde vooropstelt. Mensen moeten ons gemakkelijk kunnen bereiken op de momenten en via de kanalen van hun eigen voorkeur. Maar daarbij mogen we het belang van de inhoudelijke kwaliteit van de verstrekte informatie nooit uit het oog verliezen. Zelfs in een tijd waarin we te maken hebben met een krappe en veranderende arbeidsmarkt, heeft Webhelp ons het vertrouwen gegeven deze context zeer goed te begrijpen. We zijn ervan overtuigd in Webhelp een professionele en vernieuwende partner te hebben gevonden, die ons zal helpen om onze publieksvoorlichting met innovatieve oplossingen verder te professionaliseren, maar die ondertussen een sterke focus houdt op kwaliteit, transparantie en betrouwbaarheid.”

Image
De burger centraal

Ronald van Schijndel, CEO Webhelp Nederland: “Sinds 2012 hebben we onze dienstverlening aan de overheid samengebracht in het team 1Overheid. Wij werken o.a. voor Logius, ConsuWijzer en CIBG. Dit team ervaart dagelijks dat wij als burgers allemaal graag zelf bepalen hoe en wanneer we contact zoeken met de Rijksoverheid. Door te werken met innovatieve systemen en goed opgeleide voorlichters zijn we in staat het publiek te woord te staan via relevante kanalen en in de toekomst snel en slim in te spelen op de laatste ontwikkelingen. Verder heeft DPC in dit partnership de mogelijkheid om te profiteren van de specifieke expertise en ervaring van onze dochter Telecats op het gebied van de Telios contact center oplossing met innovatieve taal- en spraaktechnologie. Een volledig geautomatiseerd kwaliteitsproces geeft ons de ruimte nog meer aandacht te geven aan coaching en begeleiding van de voorlichters. Zo garanderen wij de kwalitatief hoogwaardige dienstverlening waar DPC op rekent.”

Image

Deel dit bericht