Image
Image

Webhelp Nederland neemt Telecats over

Amersfoort, 18 april 2017. Webhelp Nederland, de toonaangevende onderneming op het gebied van transformatie van customer experiences, is verheugd een meerderheidsbelang te hebben verkregen in Telecats, specialist in taal- en spraaktechnologie.

Customer experiences en business processen veranderen in hoog tempo als gevolg van toegenomen mogelijkheden van technologie. Deze acquisitie bevestigt de reputatie van Webhelp als technology enabler en verstevigt haar positie als partner voor innovatieve customer contact solutions.

Spraaktechnologie ondersteunt kwalitatief hoogwaardig en efficiënt klantcontact
Telecats is marktleider spraakherkenning in customer contact solutions. Deze oplossingen houden onder meer klantidentificatie, call routering, self service en analytics in. Het gebruik van spraaktechnologie in contact centers heeft de NPS en medewerkertevredenheid positief beïnvloed, terwijl de afhandeltijden en het herhaalverkeer afnemen. Telecats-systemen worden gebruikt door leidende Nederlandse en Europese blue chip organisaties die maandelijks miljoenen gesprekken afhandelen.

Gert-Jan Morsink, CEO Webhelp Nederland en lid Raad van Bestuur van de Webhelp Groep: “We zijn erg trots op deze overname en de mogelijkheden die het met zich meebrengt voor onze klanten. Zij mogen van ons verwachten dat we nieuwe technologische oplossingen lanceren, gecombineerd met een ongeëvenaarde human touch. Dit stelt ons in staat de customer experience verder te verbeteren en tegelijkertijd de total cost of ownership te laten dalen.”

Wim Luimes, directielid van Telecats over de overname: “Ik ben erg enthousiast over de mogelijkheden die het biedt voor ons bedrijf. Het internationale portfolio en de ambities van Webhelp helpen ons absoluut onze groeidoelstellingen te verwezenlijken. Als experience innovator is er geen betere partner te vinden. We zullen onze gezamenlijke expertise inzetten om een bijdrage te leveren aan een duurzame verbetering in customer experience.”


V.l.n.r: Jan Willem Mulder (Telecats), Gert-Jan Morsink (Webhelp), Martin Spitholt (Telecats), Wim Luimes (Telecats)

Telecats blijft gevestigd in Enschede. Jan Willem Mulder, Martin Spitholt en Wim Luimes blijven de directie van Telecats vormen. Wim Luimes: “Klanten worden nog steeds op dezelfde professionele wijze door ons bediend.”

Eerdere overnames en samenwerkingen
Webhelp heeft de ambitie een wereldwijde business process outsourcer te worden met een portfolio in service, solution design en technology enablement. In 2016 nam Webhelp partijen over op het gebied van social media strategie (Netino) en digitale strategie (MyStudioFactory). Webhelp laat hiermee zien dat zij een business process partner voor haar klanten wil zijn.

Over Webhelp

Over Webhelp

Webhelp is een wereldwijde business process outsourcer (BPO), gespecialiseerd in customer experience en payment management. Het bedrijf onderscheidt zich in marketing en sales in zowel de digitale als non-digitale sfeer. Met 35.000 medewerkers in 26 landen richt Webhelp zich op het verbeteren en opleveren van solutions die onze klanten financieel en operationeel beter maken. Wij werken samen met wereldwijde marktleiders en vooraanstaande internationale merken, zoals Sky, Shop Direct, Bouygues, Direct Energie, KPN, ING, NUON (Vattenfall), Vodafone, La Redoute, Michael Kors en Valentino.

We hebben de afgelopen vier jaar een omzetgroei gerealiseerd van meer dan 250% door te investeren in onze mensen, de werksfeer en onze analytische en operationele vaardigheden. Met deze mensen en kennis dragen wij elke dag bij aan het opleveren van transformaties in onze outsourcing propositie om de uitdagingen van de omnichannel wereld aan te kunnen.

Webhelp, met haar hoofdkantoor gevestigd in Parijs, is sinds februari 2016 eigendom van het management en KKR, een toonaangevende wereldwijde investeringsmaatschappij. Meer informatie is beschikbaar op www.webhelp.nl

Deel dit bericht