Insight in

customer contact with

speech technology

Call

recording

Contact centres use call recording for analysis, ensuring quality, compliancy, planning meetings and coaching employees to improve the processes and increase customer satisfaction. The call recorder for Telecats records all conversations in stereo through SIP(REC). The recordings are first saved with high audio quality, which results in better and more accurate processing of the recorded speech to text. After processing the recordings can be compressed for storage. The call recorder is outfitted with various API’s to allow temporary pausing of the recording, events, filters and opt-out requests.

Transcription

Speech To Text

To turn the recorded conversations from speech to high quality text we require language models and proper context. The speech recognition at Telecats provides support for various languages and can use sector- or customer-specific language models. It is also possible to train the language recognition by using manually transcribed recordings with a specific language use by customers and employees. This will help make the quality of the speech recognition and the generated transcriptions as high as possible. The speech solution can process streaming audio and is able to be scaled horizontally.

Insight into your

customer contact

By recording and transcribing conversations valuable information can become available. The output of the speech solution is JSON for a simple export of data to existing BI systems. Beside the standard contact centre reports, voice recognition provides insight into the way customer contact is handled for every topic. Is there a lot of repeat calling? Does the call get connected often? Which topics have a high AHT and a low NPS? This information can be used for analysis, training employees, improving processes, guaranteeing quality and increasing customer satisfaction.

What can speech technology do for your customers?

Let's get in touch

Latest news

Copyright 2020 © Telecats BV. All rights reserved.

Copyright 2020 © Telecats BV. All rights reserved.

De klantreis

Met onze spraakoplossingen bent u optimaal bereikbaar, worden klanten geïdentificeerd en vragen geclassificeerd met behulp van spraakherkenning. Gesprekken worden afgehandeld via selfservice of gerouteerd naar de juiste medewerker die meteen ziet of de klant al eerder contact heeft gehad en waarover.

Routeer klantcontact met spraakherkenning naar de beste service

Spraakherkenning geeft klanten de mogelijkheid om in eigen woorden een vraag te stellen.

90% van alle vragen kan goed worden geclassificeerd. Hierdoor kan het aantal doorverbindingen met 20 tot 50% verminderen.

Routeren met spraakherkenning heeft een positieve invloed op klant- en werknemers-tevredenheid.

Routeren met spraakherkenning kan een tijdwinst van 20 tot 45 seconden per gesprek opleveren.

Wie is de klant?

Klanten kunnen worden geïdentificeerd op basis van het telefoonnummer, het intoetsen van een klantnummer of door het inspreken van een postcode of een kenteken. Daarmee kun je proactief informatie over de status van een bezorging, aanvraag of calamiteit afspelen, of het klantcontact automatisch routeren op basis van bijvoorbeeld een betalingsachterstand. Ook kunnen herhaalbellers worden gerouteerd naar de eerder gekozen bestemming.

More information

You want to know more about call recording?
Please fill in your details and we will send you the information.

More information

You want to know more about transcribing recorded calls?
Please fill in your details and we will send you the information.

More information

You want to know more about the insights by recording & transcribing conversations?
Please fill in your details and we will send you the information.

Get in touch

Visiting address

Colosseum 42 - 7521 PT Enschede

Mailing address

Postbus 92 - 7500 AB Enschede

General

+31 (0) 53 - 488 99 00

Support (customers)

+31 (0) 53 - 488 99 20

Or send us a message

Get in touch

Bezoekadres

Colosseum 42 - 7521 PT Enschede

Postadres

Postbus 92 - 7500 AB Enschede

Algemeen

053 - 488 99 00

Support

053 - 488 99 20

Of stuur ons een berichtje

Bij ons werken?

More information

Curious about the potential of routing with speech recognition?
Then fill in your details and we will send you the information.