Multichannel, social media en het nieuwe werken hebben de manier waarop klanten met bedrijven en organisaties communiceren de afgelopen jaren sterk veranderd. We brengen onze eigen apparatuur mee naar het werk (smartphone, tablet of laptop) en willen thuis en onderweg net zo kunnen werken als op kantoor. We kunnen HD voice gesprekken voeren en gebruik maken van beeldbellen. Ook maken we steeds meer gebruik van Instant Messaging en chat en willen we weten of iemand wel of niet beschikbaar is (Presence). Met de Telios basis IP telefonie oplossing spelen we volledig in op deze trends.

Telios IP telefonie

Gebaseerd op de open SIP standaard en Open Source

Volledig redundant en extreem schaalbaar

Ondersteuning van hoge kwaliteit audio met HD sound

Ondersteuning van beeldbellen en telefonisch vergaderen

Inclusief Instant Messaging, Voice mail en keuzemenu’s


Mogelijkheden voor

Het routeren van inkomende gesprekken

Het beheren van gebruikers, toestellen en verkeersklassen

Flexibele routeringen Find-me, Follow-me

Flexplekken en groepschakelingen

Eenvoudig delen van toestellen en lijnen



Beeldbellen & vergaderen

In de basis IP telefonie oplossing is het mogelijk om een telefonische vergadering op te zetten door te bellen naar een centraal nummer en het invoeren van een vooraf gecommuniceerd boxnummer. Optioneel kunnen vergaderingen worden opgenomen en gearchiveerd.
Image

De Telios basis IP telefonie oplossing is een pure SIP oplossing. In tegenstelling tot diverse andere SIP systemen, wordt geen gebruik gemaakt van een zogenaamde Back to Back User Agent. Hierdoor ontstaat een architectuur waarbij het geluid niet onnodig door een specifiek systeem loopt, maar rechtstreeks tussen toestellen en/of gateways. In een pure SIP oplossing communiceren de “end points” (zeg maar: de telefoons) rechtstreeks met elkaar.

Door SIP telefoons met een video mogelijkheid te plaatsen, kunnen binnen het eigen VoIP netwerk direct videogesprekken worden gevoerd. Beeldbellen is dus mogelijk zonder enige verdere aanpassing.


IP-Telefonie bedienpost

Voor het afhandelen van gesprekken door een receptioniste is de bedienpost essentieel. Inkomende oproepen worden getoond en kunnen handmatig of automatisch worden beantwoord, in de wacht worden gezet of worden doorverbonden met of zonder ruggespraak. Het doorverbinden kan plaatsvinden met het toetsenbord, via een menu of door slepen bij gebruik van een touchscreen. De bedienpost heeft de mogelijkheid om diverse telefoonboekjes naast elkaar te gebruiken via XML, LDAP of vanuit Outlook. Vaak zullen er meerdere bellers tegelijkertijd zijn. Met de bedienpost wordt duidelijk hoelang iemand wacht en wordt gesignaleerd als een beller te lang in de wacht staat. Het is mogelijk om het aantal gelijktijdige bellers te maximeren. Het is ook mogelijk om niet beantwoorde gesprekken door te schakelen. De bedienpost heeft een geïntegreerde webbrowser en e-mail applicatie. Het is dus niet nodig om de bedienpost applicatie te verlaten om een e-mail te sturen of het intranet te raadplegen.
Image

CRM integratie is mogelijk door een URL op te geven waarin het nummer van de beller (of het gebelde nummer) wordt verwerkt. Op deze wijze kan bijvoorbeeld eenvoudig met Salesforce, SugarCRM en vergelijkbare pakketten worden geïntegreerd.

De bedienpost heeft een geïntegreerde softphone die continu de kwaliteit van het netwerk meet en een hoge kwaliteit garandeert. Het is echter ook mogelijk om in slave mode te werken, waarbij een separaat telefoontoestel gebruikt wordt. Dit is met name bruikbaar in situaties waarin een thin client gebruikt moet worden.


VAMO oplossing Telecats en T-Mobile

Medewerkers werken steeds vaker plaats- en tijds onafhankelijk en krijgen daarom in plaats van een vast toestel een mobiel met abonnement. Telecats en T-Mobile hebben vaste en mobiele telefonie functioneel met elkaar geïntegreerd. Door deze geïntegreerde oplossing met terugval mogelijkheden, presence informatie en centrale bereikbaarheid rapportage kan beter worden gestuurd op de bereikbaarheid van medewerkers in front en backoffice.

De kern van de VAMO oplossing is dat al het telefoonverkeer, zowel van mobiele als vaste nummers, van en naar medewerkers wordt gerouteerd via de centrale IP Telefonie oplossing, Telios van Telecats. Provider T-Mobile zorgt ervoor dat ieder gesprek van of naar een telefoonnummer van een medewerker eerst via Telios wordt geleid. Telios bepaalt vervolgens naar welke eindbestemming deze moet. Telios bepaalt hoe de medewerker bereikt moet worden, bijvoorbeeld eerst op het vaste toestel en bij geen gehoor naar het mobiele nummer. T-Mobile verzorgt centraal op de mobiel alle voice mail en gebruikers krijgen automatisch een SMS als er voice mail is.

Image

Gebruikers van het systeem kunnen, voordat zij een gesprek naar een collega opzetten, zien of deze persoon in gesprek is en of deze persoon een agenda afspraak heeft. Of de initiator er alsnog voor kiest om een gesprek op te zetten is natuurlijk aan hem of haar. De presence informatie wordt centraal bijgehouden door de zogenaamde presence service. Het systeem kan worden gekoppeld aan een Exchange omgeving, die bevraagd kan worden om te bepalen of een gebruiker op het huidige tijdstip een agenda afspraak heeft. Vanuit de presence service wordt deze informatie opgezocht op het moment dat een gebruiker de status van een andere gebruiker opvraagt.

Het systeem is eenvoudig van opzet. De gebruikersinterface is opgebouwd uit verschillende panels waarmee de medewerkers zelf gemakkelijk hun eigen persoonlijke bereikbaarheid met doorschakelinstellingen, nummerweergave en het telefoonboek met click2dial kunnen instellen.


Telios & Microsoft Skype

Met ondersteuning voor

Onderling bellen en gebeld worden van en naar Microsoft Skype via Telios

Doorverbinden van interne en externe gesprekken Microsoft Skype via Telios

Call pickup vanaf Microsoft Skype via Telios

Koppelen van de presence informatie Microsoft Skype en Telios


Telios CCO Skype functies

Aan en afmelden via Microsoft Skype als contact center medewerker op Telios CCO

Gebruik van Telios contact center met ACD routing, beurtmelder, callrecording en CTI

Koppeling Telios IVR server voor het melden van openingstijden, calamiteiten, identificatie van bellers

Uitgebreide monitoring en rapportage op het contact center



Open Source Open Standaard

Bij open standaarden zijn er geen barrières bij het gebruik van de standaarden door ICT-gebruikers en aanbieders. Open standaarden bevorderen de interoperabiliteit (digitale uitwisseling van informatie) en onafhankelijkheid van softwareleveranciers. Als software gebruik maakt van open standaarden, wordt het mogelijk om verschillende leveranciers te betrekken bij de ontwikkeling en implementatie van ICT-systemen die op elkaar aansluiten.
Bij Open source is de broncode van de software vrij beschikbaar en in het licentiemodel is het intellectueel eigendom en het (her)gebruik van de software en bijbehorende broncode dusdanig geregeld dat de licentienemer de broncode mag inzien, gebruiken, verbeteren, aanvullen en distribueren. De vrijheid om de software aan te passen heeft ertoe geleid dat belanghebbenden gezamenlijk werken om de software te verbeteren of uit te breiden.

Telecats levert communicatie oplossingen op basis van open source platformen met als voordeel:
Verbeterde interoperabiliteit en grote ontwikkelkracht van de open source communities.


AudioCodes Mediant gateway en SBC

Telecats biedt met AudioCodes een compleet portfolio van Voice over IP Media Gateways en systemen. AudioCodes biedt innovatieve, betrouwbare en rendabele technologie voor de nieuwe Voice over IP infrastructuur. AudioCodes is marktleider in spraakcompressie technologie. System integrators en service providers kunnen met de oplossingen van AudioCodes een brug slaan tussen diverse “traditionele” netwerken en een nieuwe voice infrastructuur.

Meer klantcontact oplossingen van Telecats