Inzicht in

klantcontact met

spraaktechnologie

Kijk in 2,5 minuut hoe je inzicht krijgt in klantcontact voor het optimaliseren van processen en het ondersteunen van medewerkers.

Opnemen van

gesprekken

Contact centers maken gebruik van call recording voor analyse, het waarborgen van de kwaliteit, compliancy, het vastleggen van afspraken en coaching van medewerkers voor het verbeteren van processen en het verhogen van de klanttevredenheid. De call recorder van Telecats neemt via SIP(REC) alle gesprekken in stereo op. De opnamen worden eerst in hoge kwaliteit audio opgeslagen, wat resulteert in betere en accurate verwerking van de opnamen van spraak naar tekst. Na verwerking kunnen de opnamen alsnog worden gecomprimeerd voor opslag. De call recorder is uitgerust met verschillende API’s voor het tijdelijk pauzeren van de opname, events, filters en opt-out verzoeken.

Omzetten van

spraak naar tekst

Om de opgenomen gesprekken met een goede kwaliteit om te zetten van spraak naar tekst, zijn taalmodellen en de juiste context nodig. De spraakherkenning van Telecats biedt ondersteuning voor verschillende talen en kan sector- of klant-specifieke taalmodellen gebruiken. Daarnaast is het mogelijk om de spraakherkenning te trainen met handmatig getranscribeerde opnamen met specifiek taalgebruik van klanten en medewerkers. Hierdoor is de kwaliteit van de spraakherkenning en gegenereerde transcripties zo hoog mogelijk. De spraakoplossing kan streaming audio verwerken en is horizontaal schaalbaar.

Inzicht in

uw klantcontact

Door het opnemen en transcriberen van gesprekken komt er waardevolle informatie beschikbaar. De output van de spraakoplossing is JSON voor een eenvoudige export van de data naar bestaande BI systemen. Naast de standaard contact center rapportages geeft spraakherkenning inzicht over de afhandeling van het klantcontact per onderwerp. Is er veel herhaalverkeer? Wordt er veel doorverbonden? Welke onderwerpen hebben een hoge AHT en lage NPS? Deze informatie kan worden gebruik voor analyse, het trainen van medewerkers, het verbeteren van processen, waarborgen van de kwaliteit en het verhogen van de klanttevredenheid.

Wat kan spraaktechnologie voor uw klanten betekenen?

Let's get in touch

Gerelateerde cases

Podcast

Over spraaktechnologie

((( ON AIR ))) In deze podcast: Erik de Gier interviewt Sander Hesselink van Telecats over de ins en outs van spraaktechnologie bij contact centers. Het gaat van smartspeakers tot AI en weer terug naar

Lees verder »

Copyright 2020 © Telecats BV. All rights reserved.

Copyright 2020 © Telecats BV. All rights reserved.

De klantreis

Met onze spraakoplossingen bent u optimaal bereikbaar, worden klanten geïdentificeerd en vragen geclassificeerd met behulp van spraakherkenning. Gesprekken worden afgehandeld via selfservice of gerouteerd naar de juiste medewerker die meteen ziet of de klant al eerder contact heeft gehad en waarover.

Routeer klantcontact met spraakherkenning naar de beste service

Spraakherkenning geeft klanten de mogelijkheid om in eigen woorden een vraag te stellen.

90% van alle vragen kan goed worden geclassificeerd. Hierdoor kan het aantal doorverbindingen met 20 tot 50% verminderen.

Routeren met spraakherkenning heeft een positieve invloed op klant- en werknemers-tevredenheid.

Routeren met spraakherkenning kan een tijdwinst van 20 tot 45 seconden per gesprek opleveren.

Wie is de klant?

Klanten kunnen worden geïdentificeerd op basis van het telefoonnummer, het intoetsen van een klantnummer of door het inspreken van een postcode of een kenteken. Daarmee kun je proactief informatie over de status van een bezorging, aanvraag of calamiteit afspelen, of het klantcontact automatisch routeren op basis van bijvoorbeeld een betalingsachterstand. Ook kunnen herhaalbellers worden gerouteerd naar de eerder gekozen bestemming.

Meer informatie

Benieuwd naar de mogelijkheden van het opnemen van gesprekken?
Vul dan uw gegevens in en wij sturen u de whitepaper toe.

Meer informatie

Benieuwd naar de mogelijkheden van het transcriberen van gesprekken?
Vul dan uw gegevens in en wij sturen u de whitepaper toe.

Meer informatie

Benieuwd naar de inzichten in klantcontact door recording & transcriptie?
Vul dan uw gegevens in en wij sturen u de whitepaper toe.

Get in touch

Bezoekadres

Colosseum 42 - 7521 PT Enschede

Postadres

Postbus 92 - 7500 AB Enschede

Algemeen

053 - 488 99 00

Support

053 - 488 99 20

Of stuur ons een berichtje

Bij ons werken?

Meer informatie

Benieuwd naar de mogelijkheden van routeren met spraakherkenning?
Vul dan uw gegevens in en wij sturen u de whitepaper toe.