Routeren van

klantcontact met

spraakherkenning

Kijk en luister in nog geen 3 minuten hoe het routeren van klantcontact met spraakherkenning kan bijdragen aan het inrichten van een klantvriendelijke service waarbij de techniek de mens optimaal ondersteunt.

Wat is de vraag

van de klant

Het achterhalen van de klantvraag werkt uitstekend met spraakherkenning. ”Goedendag, om u met de juiste medewerker in contact te brengen verzoeken wij u om uw vraag in te spreken”. De beller kan in eigen woorden inspreken wat de vraag is. Op basis daarvan wordt het klantcontact gerouteerd, een vervolgvraag gesteld of krijgt de klant direct antwoord via selfservice.
Spraakrouteren

Routeren naar

selfservice

Wanneer een klant een vraag inspreekt waarbij de oplossing een bestaande online selfservice applicatie is, ontvangt de klant een sms met een link naar deze online selfservice. De klant bepaalt zelf of die gebruikt maakt van selfservice of wil worden doorverbonden naar een live medewerker. Denk aan status- en orderinformatie, het (de)activeren van een account of doorvoeren van een adreswijziging.

Routeren naar

een medewerker

Bij het routeren van het gesprek wordt, op basis van het onderwerp en de vereiste skills, een vrije medewerker gezocht. Zodra de medewerker het gesprek krijgt verschijnt de contacthistorie en klantgegevens van de beller op het beeldscherm. Ook de ingesproken vraag en het classificatie resultaat worden afgebeeld. Door een koppeling met de kennisdatabase kan bovendien een antwoordsuggestie en aanvullende informatie over het onderwerp worden getoond.

Inzicht in uw

klantcontact

Door het routeren van gesprekken met spraakherkenning wordt real-time informatie beschikbaar over mogelijke trends en de TOP 5 veel gestelde vragen. Naast de standaard rapportages geeft spraakherkenning inzicht over de afhandeling van het klantcontact per onderwerp. Betreft het een herhaalgesprek? Wordt er veel doorverbonden? Is de routering wel goed? Welke onderwerpen hebben een hoge AHT en lage NPS? Na drie klikken heb je de output.

Benieuwd naar wat spraakrouteren voor uw klanten kan betekenen?

Let's get in touch

Gerelateerde  cases

Copyright 2020 © Telecats BV. All rights reserved.

Copyright 2020 © Telecats BV. All rights reserved.

Let's talk !

Let's  talk  !

Benieuwd naar de mogelijkheden van routeren met spraakherkenning en voicebots? Vul dan uw gegevens in en wij nemen contact met u op.

Get in touch

Nederland

Colosseum 42 - 7521 PT Enschede

Frankrijk

161 rue de Courcelles - 75017 Paris

Postadres

Postbus 92 - 7500 AB Enschede

Algemeen

053 - 488 99 00

Support (klanten)

053 - 488 99 20

Support (klanten)

Op dit moment is er een storing bij Tele2.
Bel voor andere support vragen:
020 - 771 15 16

Of stuur een berichtje