Speech routing

Klantcontact routeren

met spraakherkenning

Speech routing

Bekijk hoe het werkt

Ontdek hoe het routeren van klantcontact met spraakherkenning kan bijdragen aan het inrichten van een klantvriendelijke service waarbij de techniek de mens optimaal ondersteunt.

Call reason

Herken de vraag

Het achterhalen van de klantvraag werkt uitstekend met spraakherkenning. “Goedendag, om u met de juiste medewerker in contact te brengen verzoeken wij u om uw vraag in te spreken”. De beller kan in eigen woorden inspreken wat de vraag is. Op basis daarvan wordt het klantcontact gerouteerd, een vervolgvraag gesteld of krijgt de klant direct antwoord via selfservice.

Tot 50% minder doorverbinden

Tot 50% minder doorverbinden

Tot 50% minder

doorverbinden

Tot 20% meer selfservice

Routeren naar selfservice

Direct antwoord

Wanneer een klant een vraag inspreekt waarbij de oplossing een bestaande online selfservice applicatie is, ontvangt de klant een sms met een link naar deze online selfservice. De klant bepaalt zelf of die gebruikt maakt van selfservice of wil worden doorverbonden naar een live medewerker. Denk aan status- en orderinformatie, het (de)activeren van een account of doorvoeren van een adreswijziging.

Tot 20% meer selfservice

Tot 20% meer selfservice

Routeren naar een medewerker

Altijd goed doorverbonden

Bij het routeren van het gesprek wordt, op basis van het onderwerp en de vereiste skills, een vrije medewerker gezocht. Zodra de medewerker het gesprek krijgt verschijnt de contacthistorie en klantgegevens van de beller op het beeldscherm. Ook de ingesproken vraag en het classificatie resultaat worden afgebeeld. Door een koppeling met de kennisdatabase kan bovendien een antwoordsuggestie en aanvullende informatie over het onderwerp worden getoond.

Tot 45 sec besparing per gesprek

Tot 45 sec besparing per gesprek

Tot 45 sec besparing

per gesprek

Inzicht in klantcontact

Verbeter uw
klantenservice

Door het routeren van gesprekken met spraakherkenning wordt real-time informatie beschikbaar over mogelijke trends en de TOP 5 veel gestelde vragen. Naast de standaard rapportages geeft spraakherkenning inzicht over de afhandeling van het klantcontact per onderwerp. Betreft het een herhaalgesprek? Wordt er veel doorverbonden? Is de routering wel goed? Welke onderwerpen hebben een hoge AHT en lage NPS? Na drie klikken heb je de output.

Breng uw klantencontact
naar een next level

Breng uw klantencontact naar een next level

Let's talk !

Let's  talk  !

Benieuwd naar de mogelijkheden van routeren met spraakherkenning en voicebots? Vul dan uw gegevens in en wij nemen contact met u op.

Get in touch

Nederland

Frankrijk

Telefoon

Op dit moment is er een storing bij Tele2.
Bel voor andere support vragen:
020 - 771 15 16

Of stuur een berichtje